نکات سئو وردپرس | برترین تکنیک ها و ترفندها
نوشته شده توسط : ساحل

برترین تکنیک ها و ترفندها
نکات سئو وردپرس انبوه چه سودی برای شما خواهد داشت، اگر برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده باشد؟ در درستی غول های جستجو همانند گوگل و بینگ نسبت به زیبایی سایت شما بی اهمیت هستند. در برابر کیفیت محتوا، کلمات کلیدی، نام فایل ها و متن جایگزین تصاویر برای آنها مهم است.

درک خواسته های موتورهای جستجو می توانید موجب موفقیت در گستره آنلاین حیات شما شود. در همان سان درک اشتباه این مفاهیم نیز مایه ساحل گذاشته شدن شما از سوداگری آنلاینتان خواهد شد.

چرا سئو در بهینه سازی برای موتورهای جستجو ضروریست؟
اگر شما مدیر یک وب سایت وردپرسی هستید، احتمالا می دانید که بهینه سازی برای موتورهای جستجو چقدر مهم است. مهم نیست که تارنما شما چقدر زیباست یا چگونه اقدام به ساخت آن کرده اید، در هر چهره بدون سئو تکاپو های شما به ثمر نخواهد رسید. یک تارنما مطابق با استانداردهای سئو، بخت بیشتری برای نمایش در صفحه اول نتایج جستجو داشته و برآیند اینکه شدامد اکثریت کسب می کند.

سئو دائم در دنیای آنلاین مطرح می شود. سرانجام هر کسب و کاری میخواهد در صفحه اول گوگل پیمان بگیرد و پس احتیاج به سئو خواهد داشت. با اینکه وردپرس حائز صدها افزونه سئو کارامد است، نکات و تکنیک های متنوعی در وردپرس وجود دارند که بایستی به آنها توجه گزیده تر ای کنید.

در این مطلب به بیان مهمترین ترفندهای سئو در وردپرس پرداخته ایم. در صورت پیاده سازی صحیح این تکنیک ها، ترقی فراوانی در میزان نمایش تارنما در نتایج جستجو نگریستن خواهید کرد.

1. تنظیم پیوندهای یکتا
یو آر ال های صفحات و نوشته های وب سایت تحت نام پیوندهای احد در وردپرس شناخته می شوند. به زبان عامیانه، آنها آدرس هایی هستند که در آدرس بار مرورگر استفاده شده و کاربر به واسطه آن صفحه ای از تارنما شما را تماشا خواهد کرد. این پیوندها توسط دیگر تارنما ها و موتورهای جستجو برای لینک دادن به سایت شما کاربرد می شوند.

وردپرس دارای تنظیماتی برای نوع این پیوندهاست. برای تغییر آن کافیست که به راه تنظیمات و سپس پیوندهای احد بروید. در بیشتر مواقع پیشنهاد می شود که تنظیمات پیشفرض این تقدیر را تغییر و حالت "نام نوشته" را گزینش کنید. چرا که در این حالت پیوندها کوتاهی و قابل یاداوری توسط کاربران بوده و همچنین موتورهای جستجو نیز آنها را به راحتی نمایه می کنند.

2. ساخت نقشه سایت
وب سایت شما پس از مدتی حائز صدها یا هزاران صفحه می شود و دربایستن است که برای ایندکس سریعتر صفحات، ساختار سایت را به موتورهای جستجو آگاهی دهید. ساخت نقشه تارنما شغل زیاد آسانیست. وردپرس حائز افزونه ای به اسم Google XML Sitemaps است که با استفاده از آن می توانید به طور خودکار نقشه سایت را برپایی کنید. با این شغل کمک زیادی به موتورهای جستجو برای نمایه بهتر سایت می کنید.

3. استفاده از گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس یک دست موزه تحلیلی دوست داشتنی بوده و استفاده از آن توسط گوگل نیز توصیه شده است. استفاده از آن کاملا مجانی بوده و به شما در تحلیل شدامد سایت کمک می کند. این افزار به شما امکان میدهد لغایت منابع ترافیکی، رفتار کاربران در وب سایت و دیگر پارامترهای مهم را معرفی و از این اطلاعات در فهم مخاطبین هدفتان استفاده کنید.

همچنین گوگل آنالیتیکس در موارد دیگری همانند معرفی صفحات 4040، رسیدگی رفتار بازدیدگنندگان و شناسایی ترافیک های اسپم نیز موثر است. برای پیاده سازی، توصیه می کنیم که مطلب نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس را مطاعه کنید.

4. به کارگیری پوسته های بهینه شده
وردپرس حائز پوسته های متنوعی برای بهره‌گیری در وب سایت است. با این حال در برگزیدن پوسته یا تم، به جای توجه بیش از حتماً بر معیار زیبایی آن، بهینه بودن آن را ملاک قرار دهید. یک تم بهینه شده برای موتورهای جستجو دارای سرعت بالا و کدنویسی درست است. پوسته ای با معیارهای سئو، تضمین می کند که ربات های گوگل توانا به احضار همه محتوای صفحه هستند.

فاکتورهای مهم برای در نظر گرفتن پوسته مناسب عبارتند از:

بهره بردن تم از متا تگ Open Graph برای نمایش بهتر سایت در شبکه های اجتماعی
استفاده صحیح از متا تگ عنوان صفحه و تگ های هدر
ساختاری صحیح و مطابق با استاندارهای HTML
استفاده صحیح از متا تگ کانونیکال
5. استفاده از افزونه های سئو
وردپرس حائز افزونه های سئو متنوعی مثل Yoast SEO و All in One SEO است که مایه سئو بهتر تارنما شده و در عین حال شما را به افزودن عنوان صفحه، متا دیسکریپشن و واژه ها کلیدی دلگرمی می کنند. این دو افزونه راهکار نسبتا جامعی برای سئو وردپرس محسوب می شوند.

این دو افزونه موجب ارتقا سئو درونی تارنما شما شده و همچنین پیش نمایشی از صفحه در نتایج جستجو ارائه می کنند. وانگهی این دو افزونه نقشه سایتی را به طور خودکار برای وب سایت شما می سازند. این افزونه ها کارکردهای متنوعی در دامنه های دیتا های متا و آنالیز محتوا دارند.

6. بهینه سازی فایل های مدیا
مدیا گرد از بخش های مهم هر وب سایتی محسوب می شود. با این حال این فایلهای مدیا ممکن است که در چهره عدم کاربرد صحیح، آفت جدی به سئو وارد کنند. چگونگی نام گذاری و انتخاب تگ های مرتبط با عکس می تواند تاثیراتی در سئو داشته باشد. استفاده از تگ متن جایگزین برای تصاویر به سئو صفحه و هر چه بیشتر رویت شدن آن تصویر در نتایج جستجو کمک زیادی می کند.

بارگذاری تصویر با یک نام زیاد بلند و پیچیده اصلا راهکار نکوداشتن از عقیده سئو محسوب نمی شود. کوتاهی کردن اسم تصویر و همینگونه کاهش حجم آن به وسیله ابزارهای فشرده سازی می تواند به رتبه صفحه در نتایج جستجو کمک کند.

7. قابلیت اشتراک گذاری مطالب سایت
شبکه های اجتماعی پیروان زیادی در سال های گذشته پیدا کرده اند. امروه اغلب کاربران کار و جنبش هایی در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، لینکدین و سایرین دارند. به کارگیری ابزارهای اشتراک گذاری مطالب سایت و در دسترس پیمان دادن آن برای کاربران می تواند موجب به اشتراک گذاری صفحات شده و برآیند اینکه ترافیک بیشتری برای سایت به وجود خواهد آمد.

اضافه کردن دکمه های اشتراک در شبکه های اجتماعی در صفحات سایت علاوه بر افزایش ترافیک آن مایه افزایش اعتبار آن نیز می گردد. فلذا هیچگاه قدرت شبکه های اجتماعی را کمینه نگیرید.

8. استفاده از لینک ها و انکر تکست ها به صورت صحیح
احتمالا شما از فواید استفاده از لینک ها در پست ها آگاهید، ولی از نحوه بهینه سازی آنها اطلاعی ندارید. بسیاری از صاحبین تارنما ها فراموش می کنند که پست های تارنما را به یکدیگر لینک دهند. لینک های درونی مایه ارتقا سئو و تجربه کاربری می شود. همچنین لینک دادن به پست ها در مواقع لازم، امری ضروریست. دقت داشت باشید که بیخود و بی جهت فقط به خاطر لینک سازی، به صفحه سایر لینک ندهید.

موتورهای جستجو در سالیان ماضی مبتلا دگرگونی ها بزرگواری شده اند و در حال به کارگیری معیارهای اکثریت برای محاسبه رتبه صفحات هستند. کشف وابستگی بین لینک ها از راه انکر تکست و محتوای صفحه مبدا، همواره از نظر موتورهای جستجو موضوعی مهم بوده است. پیش از الگوریتم پنگوئن در سنه 2012 انکر تکست ساده ترین شیوه موتورهای جستجو برای فهم سایت ها بود. اما امروزه گوگل ترقی های اکثریت داشته و تارنما هایی که از انکر تکست کاربرد غیر طبیعی می کنند را جریمه نیز می کند.

9. فرآوری محتوای با کیفیت
پر بهره‌گیری ترین تاکتیک سئو برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو چیست؟ استجابت به این سوال محتوای با کیفیت و جذاب برای کاربران است.

برای ایجاد هر وبلاگ یا تارنما سازمانی بیچارگی است که محتوای باکیفیتی برای کسب رتبه بالاتر تولید و منتشر کنیم. محتوای با کیفیت علاوه بر عاری بودن از نادرست های املایی پتانسیل فوقانی برای جذب مخاطبین دارد.

نکات مهم در سئو

اما محتوای با کیفیت چه ویژگی دارد؟

اورجینال است: گوگل از کپی کردن محتوا بیزار است. نقل قول از بخشی از یک محتوا قابل پذیرش است، ولی کپی کردن تمام آن به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. به وضوح مشخص است که شما می توانید از ایده های دیگر محتواها استفاده کنید، ولی دزدی آنها پیشه صحیحی نیست.
پتانسیل اشتراک گذاری زیادی دارد: محتوا بایست به اندازه ای دارای اطلاعات بوده یا جذابیت داشته باشد که مخاطبین شما را ترغیب به اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی کند.
نیازهای کاربران را رفع کند: قصد کاربران در بیشتر مواقع برای به کارگیری اینترنت، یافتن اطلاعات باره نظرشان است. ارائه محتوایی در راستای نیاز کاربران، کلیدی مهم برای موفقیت در سئو محسوب می شود. پست های آموزشی به کاربران کمک می کنند الی به پاسخ سوالات خود برسند. اکر محتوای شما به کاربران کمک کند، آنها را تعلیم دهد یا از مسائلی آگاه کند، به عنوان محتوای با کیفیت شناخته خواهد شد.
10. استفاده از تگ های هدر صحیح
در راستای سئو نیاز است که از تگ های هدر بهینه ای در وب سایت بهره‌گیری کنید. با این حال اگر در سئو تازه پیشه محسوب می شوید، بهره‌گیری درست از تگ های هدر در اولویت قرار ندارد. استفاده از تگ های هدر ساده است. فقط کافیست که از ویرایشگر وردپرس استفاده کنید و تگ باره نظر خود از بین H1 تا H6 را گزینش نمایید.

اما برای یک تیتر از کدام بهره‌گیری کنیم؟

تگ H1 بایستی برای تیتر اصلی صفحه بهره‌گیری شده و پیام آن کاملا روشن و قابل فهم باشد. تیتر اصلی درونمایه بایستی بیان کننده موضوع محتوا بوده و کاربران را به پیوستگی خواستن آن ترغیب کند. پس متعلق به نیز می توانید از تگ های H2، H3، ... برای تیترهای ثانویه مطلب کاربرد نمایید.

استفاده از تگ های هدر احتمالاً در اولیت اصلی سئو نباشد، ولی کمک زیادی به ارتقا تجربه کاربری می کند. تیترهای پسندیده به کاربران کمک می کنند الی به سوژه محتوا پی برده و آنها را جذب خویش کند.





:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: